Mee met Maarten naar de WYD

5 mei: 2e sydneybijeenkomst,


16:30 ik ben samen met ruud begonnen met het koken van de risotto. ik stond versteld van de hoeveelheid champions die erin gingen (zeker omdat ik er niet bepaald een fan van ben). de mensen die kwamen eten waren Thomas (van het jongerenplatform), ruud, koen, carisia, pastoor/deken Ad v/d Helm, ruben en ik natuurlijk. het eten was bovenverwachting lekker.

na de afwas(19:00 uur) was het tijd voor de bijeenkomst. ondanks de vakantie was het toch aardig druk. Ad v/d Helm begon de avond met het uitleggen van heilige geest. Hierna kwam guido van de wjd organisatie aan het woord en natuurlijk kwam de zoveel besproken factuur aan de orde die al 3 weken in huis hoorde te zijn (gelukkig kwam hij een week later).

Na de pauze was het tijd voor de 2 minuten stilte (20:00 uur) en werd een couplet van het wilhelmus gezongen. Hierna werd de groep opgesplitst in kleinere groepjes, die kregen een aantal vragen. van mijn groepje kende ik niemand behalve myrthe uit vlaardingen(je moet me nu niet gaan vragen hoe ze wel heten want dat weet ik echt niet meer) we hebben ons niet bepaald aan de vragen gehouden maar hebben een goed inhoudelijk gesprek over het heilig vormsel.

na dit gesprek was het tijd voor de woorddienst door ad. In deze dienst deed ik een voorbede 'voor mijn oma dat zij op haar sterfbed nog uw kracht mag ontvangen, laat ons bidden' voor mijn oma en door mijn voorbede leek het wel of mensen ook zulke voorbedes naar voren durfde te brengen.
ik vond het een geslaagde avond. op naar de volgende, ik begin er steeds meer zin in te krijgen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!