Mee met Maarten naar de WYD

8 juni: laatste voorbereidingsdag voor de wjd

We namen om 9.31 de trein vanuit Waddinxveen richting houten waar de laatste voorbereidingsdag voor de wjd zou gaan plaats vinden mat alle bisdommen. Na een tegen verwachting in snelle reis naar houten mochten we een speurtocht gaan doen met peilen die naar de kerk leidden. Inmiddels bij de kerk aangekomen bleken we 1 van de eersten te zijn maar daar kwam snel verandering in toen de bus vanuit bisdom Roermond aankwam. Nadat velen aanwezig waren gingen we de kerk in voor de opening waarbij de ambassadeur uit Australië aanwezig was. In de pauze kwamen we weer velen bekenden tegen en stond ik erg grappig op de film toen ik uit het toilet kwam. De workshop die ik gekozen had was Australië hierbij vertelde een meneer die daar een ruim jaar woont over de belangrijkste dingen die we moeten weten.
Na weer een kleine pauze was het tijd om de deelgroepen te leren kennen. Ik heb wel het idee dat het gezellig kan gaan worden. Na deze bijeenkomst was er een afsluitende eucharistie viering waarbij bisschop de Jong uit Roermond voorging. In het koortje zaten een paar provider leden namelijk Anouk, Ruud en Carl, Zij zullen in Australië ook met dat koor zingen. Op de terugweg moesten we ons nog haasten om de trein te halen maar met behulp van Eric was dat geen probleem. Hij stond forcerend in de deuropening waardoor de trein niet weg mocht rijden. Na afloop wat gegeten in de pastorie en na een vermoeiende warme dag kan ik wel zeggen dat het geslaagd was.
En nu naar sydney!